aku yang bukan pekerja

Wednesday, November 12, 2008

Jika anda seperti org lain dan dibesarkan dari kecil serta ditanam dengan pemikiran bahawa “kita perlu bekerja keras untuk duit”. Tunggu!Biar saya terangkan satu perkara.

Ya,saya juga bersetuju bekerja keras adalah penting,tetapi ia sahaja tidak akan menjadikan anda kaya raya.Macam mana saya tahu?lihatlah sahaja disekeliling anda,terdapat berjuta,oh tidak mggkin billion org yg menjadi seperti hamba,bekerja keras siang dan malam.saya ingin tanya anda satu soalan,adakah mereka kaya?saya berani jawab tidak sama sekali.Malah hampir kesemua mereka kesempitan wang malah mendekati tahap kemiskinan.Dengan kata lain siapakah yg anda selalu lihat sedang lepak di country club,bermain golf pada petang hari,bermain tennis atau sering becuti dengan keluarga? Orang Kaya! ya saya sedang perkatakan tentang mereka.


Saya amat pasti samada dari pengalaman anda mahupun saya,kita mesti bekerja keras untuk mendapatkan wang. Bagi semua org kaya kedaan itu hanyalah untuk sementara. Untuk orang yg sederhana atau miskin ia adalah suatu keadaan yg tetap dan perlu untuk ditempuhi sehingga ke hari tua.Bagi org2 kaya mereka hanya perlu bekerja keras sehinggalah suatu masa dimana duit mampu untuk bekerja untuk mereka secara tidak langsung menggantikan tempat mereka.Mereka faham bahawa,lagi kuat duit bekerja untuk anda,lagi sedikit masa untuk anda bekerja.


Jadi,bak kata prof Izzi,fikir-fikirkan selamat beramal

my property site

encik faiz punya lagu


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

my batik site


Faizmazlan blog publish frequently updated works

  © Blogger template Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP